Wednesday, January 26, 2011

TAK PAYAH LARANG DAH BUDAK SEKARANG,SURUH JE DORANG!!



Tadi tengah aku syok-syok buat cupcakes dekat dapur,anak-anak sedara aku jerit-jerit gaduh.
Yang 3 orang tu.
Tapi suara macam 30 orang je tengah gaduh.
Main bola gaduh macam berebut harta 3 billion.
Nasib baik tak sampai insiden pijak-memijak.






Aku pun keluar kejap sebab kalau mak aku masuk campur,alamat berdendanglah lagu rap sampai subuh.
So aku buat-buat isteri solehah cakap dengan dorang.






Dah-dah,jangan gaduh ey:)
Nanti nenek marah.






Mak oi,macam biasalah.
Bazir air liur aku je bersepah dekat lantai.






Aku sambung buat cupcakes.
Ay,makin kuat suara si abang pekik-pekik marahkan adik-adik dia.






Aku malas dah nak keluar.
Aku jerit dari dalam dapur.








HAA,KIMMY,KECIK SANGAT SUARA GADUH TU!!
TAK DENGAR HA JIRAN KAT HUJUNG SANA.
KUAT SIKIT PLEASEEEE!!!!
HAA,LAGI-LAGI,SIKIT LAGI KUAT TU!!






Senyap terus.
Ay,pandai pulak dia.




Tak lama lepas tu,anak sedara aku yang kecik pulak lari bogel sana-sini,lepas mandi.
Aku pun suruh dia pakai baju.
And as usuallah.






Aku tarik nafas dalam-dalam.






FARIHIN,TAK PAYAH PAKAI BAJU HARI NI EH.
TAK PAYAH.
ESOK PUN TAK PAYAH PAKAI DAH.
BOGEL JE.
TAKPE-TAKPE,BAGUS BOGEL-BOGEL CAMTU.






Ala,usuuu.
Mane baju Hin?
Amek jap.






Haihhh=_='





10 comments:

Ekinn Zhareef said...

mena eh. mun x polah pia lu sik nenga cdak. hehek. ktk kt cney tok?

cik.siti said...

muahahahahaha! teringat tokwan pernah cakap kat sepupu yang suka panjat2 kerusi atau meja, "haaa pergi la panjat bumbung rumah, bumbung depan rumah tu, pergi la pergi laaa"

baru nak duduk senyab. ahahaha ;))

Penjenayah Bahasa said...

tedah ko de..aq tok rami daktunggal menunggal kecik lok..xda masa ku nak melarang..polah ku upa nok d polah ko ya ekh..in fact, dalam fam aq suma kaka terbalit..mun xpaham bahsa juak, kenak la sedas! sampey da 1 ketika, adik ku nng xpaham nok d padah ku ya..

padahal aq madah bebna, ny pk aq nguna bahsa terbalit ya..takut2 alu muka ny d padah ku..cgek gk nak.mun d terngak2 kta miak kcik tok, makin ya jadi olahan cdak..

p mun ko nganok cdak ma k suara lembut ala2 penyanyi soparno, otomatik cdak brenti..hahahaha

Haq Mohaidin said...

nabel, tgk la oh yeah, yg 'sentap hati mak nak' tu. sama oh konsep. haha

jujue said...

hmmm...laen dgn ank sedara aku
kalo aku buat cm yang ko ckp kat farihin tu
die kate "yeay!"
=.='..taw kan ank sedara aku yg mne...

Nasz said...

i think u're ready to be a mom...
haha :P

Dayang Nabelle said...

ekinn:bna ih,tepaksa kelaka terbalit kita bok cdak paham=.=
kmk rah kuching nektok deng:)

ujaja:yohh,ya nang bna abis.
klaka kasar xpat pake dah.
cuba anok bagus2,pande nges ndah cdak.

haq:ala,mende tu?
ok,pasni carik:)

jujue:hahaha,agak r kan.
siap berpesta dorang kang.

nasz:xmok aih,xterkabe aek klk=.='

Dayang Nabelle said...

aqila:hee.
sebenarnye,nabel pun mak buat gitu gak.
baru berenti.
hahahaXD

Annisa said...

haha.. entri "bila belle jadi ibu satu hari nanti" ^__^ nang susah mok klaka ngan miak kecik ^__^

Fariha Abd Manaff said...

hahaha, klaka!