Wednesday, January 12, 2011

AKU BUKAN PEMINAT JUSTIN BIEBER OK!



Ini entry lama dalam draft.
Aku edit sikit-sikit je.
Aku tahu risiko aku tulis benda ni,aku akan dikecam teruk oleh masyarakat dunia umumnya,dan masyarakat Malaysia khususnya.


Yang ni santai sikit.
Aku nak borak pasal USAHA(santai hotak hang)



Serius aku malu nak mengaku ni.
tapi aku dah 2 kali defend JUSTIN BIEBER.
Maksudnya,orang kutuk dia,aku defend dengan dahsyat dan bersungguh-sungguh sampai muka aku ketat macamni.

my name is justin bibir.i'm not a terrorist ok!




HahahaXD



Tapi korang kena tahu satu benda,aku bukan peminat dia dan aku just tahu 2,3 lagu dia je.
Tapi aku defend dia sebab satu benda.
aku kagum dengan USAHA dia nak jadi penyanyi.



Mula-mula dia naik dulu,aku terbaca pasal kisah hidup dia sebelum dia jadi penyanyi.
TERbaca ok,TER!



Dia dari kecik belajar alat-alat muzik sendiri dan dia raised by a single mother.
Kerja dia,cipta lagu semua,rekod sendiri nyanyi pastu upload dekat youtube.
Lepas tu buat promotion carik fan.



Lepas tu,dia masuk audition by satu company ni.
Dia peminat Usher,so time pergi audition,dia terserempak Usher.
Siap cakap macamni lagi.



Justin:Usher,usher!Saya reti nyanyi lagu awak.Nak dengar tak??
Usher:Sori-sori,saya busy.Lain kali jelah eh.
*dialog buat sendiri



Kau bayangkan orang yang kau minat reject mentah-mentah macamtu.
Takke menonggeng KECEWA do!!
Kalau aku,panjat katil,terjun dan buat-buat pengsan jela untuk hilangkan rasa kemalu-maluan tu+_+



Then.
Usher balik,dia bukak Youtube dan ternampaklah video Justin yang impressed dia.
So,dia flykan balik Justin ke Atlanta,Georgia untuk sain kontrak.
Waktu tu,umur Justin 13 TAHUN ok!!



Masa tu kita masih hingus meleleh bajet dah MATANG giler sebab dah pakai kain biru muda,yang lelaki seluar hijau tua.
Padahal dia tengah usaha keras nak capai cita-cita dia dan tahu apa matlamat dia nak capai.
Kita??
Masih bangga-bangga bincang pasal UPSR result=.=


So bukan dia tup-tup masuk rancangan realiti dan terus bamkedebambum jadi popular macam sesetengah artis sekarang.
Pastu lepas 2 minggu tak popular,salahkan orang,media,pengarah,penerbit,penulis lirik,peminat,pesawat?
Helo?anda tu yang bergantung sangat dengan orang buat semua benda.



So,artis yang pemalas tu deserve tak popular,and same goes to justin,he deserves THE GLORY!!



p/s:aku bukan peminat Justin dan aku tulis ni bukan nak menyanjung dia tapi nak kita contohi orang macam dia,USAHA!!HIARGGHH!!!


Penyakit orang kaya adalah bakhil. Penyakit orang miskin adalah malas. Penyakit orang berilmu adalah takabbur. Penyakit orang bodoh adalah tiada keinginan. Penyakit orang beramal adalah perasan..


Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu sehingga mereka sendiri mengubah nasib mereka….” (Ar-Ra’du:11)





















11 comments:

Hfz A. said...

aku sokong!

100 points for you!

Dayang Nabelle said...

kan.
aku pun sokong diri sendiri.
hahaXD

Haq Mohaidin said...

tapi dia mcm gay?

Dayang Nabelle said...

that's cute,not gay:P

No name said...

anak mat saleh nie dorang cpt matang byk pendedahan... kita kt malaysia nie, dok ketiak mak lagi.. huhuhu... dok pikir nak mainan ben 10 lagi..

Dayang Nabelle said...

hee.
betol2,setuju^_^/

IzziaraYusoff said...

snarnya aku agk ske gak justin bieber ni. ahahaha. :D tp btolla apa ko ckp.mmg dia naik sbb usaha dia, cm ana raffali gak, gn2 youtube. pasni kite kna upload video kt youtube gak ah. ahahaha. :D

Dayang Nabelle said...

hahaha.
jom ekot cikgu shidaXD

.azwasyafiqah. said...

kau ni macam adik2 akula nabelle. nyways prof pic kau meletop nyahh oii! :D hahahhaha

hazwani haris said...

hahaha agak2 kalau aku letak video aku kat youtube laku tak weh? :D

Annisa said...

nasib bait kmk sik kenal justin bieber.. hee..