Thursday, February 3, 2011

POST BUAT ORANG YANG TERLEBIH BAJET COOL!!



Cerita ni masa aku sekolah asrama penuh dulu.
Aku ingat lagi masa aku call mak aku lepas seminggu aku tak call.
Mak aku menangis teruk giler bila dengar suara aku.
Aku pun tanya asal mak aku nangis.
Mak aku jawab,dia risau sebab aku seminggu dah tak call dia.



Tengok tak betapa risaunya seorang mak walaupun sekolah aku tu 10 minit je dari rumah.
Keselamatan InsyaAllah terjamin.
Makanan disediakan.
Tempat tinggal ada.
Warden ada.
Tapi mak aku menangis macam kena dera.



Tapi tu lah naluri seorang ibu.
Sentiasa risau dekat anak-anak dorang.



Boleh korang bayangkan apa perasaan seorang mak bila anak stuck dalam satu negara yang tengah huru-hara,yang jauhnya 9131.84km dari Malaysia?
Kalau stuck dapat contact,boleh tanya khabar,lega jugak.
Ni hilang berita macamtu.
Entah selamat ke tidak.
Entah makanke tidak.
Entah hidup ke tidak.






Tak payahlah bersikap terlalu cool sampai memandang remeh perasaan ibu-ibu yang risaukan anak-anak dorang.
Kita tak berada di tempat dorang,di mana orang-orang tersayang tak tahu apa berita dekat sana.
Aku yang ada cousin dekat sana dan beberapa kenalan pun menangis bila fikir nasib dorang.



Trylah kalau ada adik kandungke,abangke,kakakke.
Tak payah keluargalah.
Trylah kalau ada pakwe atau makwe kat sana.
Takke menggelabah jugak.



*Post ni sebagai tanda protes kepada post Blog Serius di bawah walaupun aku minat blog tu,post tu aku memang aku tak setuju langsung.




3 comments:

Annisa said...

omg ~.~" hope cdak semua selamat. dah baca entri ya..

cempaka said...

pehal mase ko kat semenanjung mak ko x nagis??
hahahaha

Dayang Nabelle said...

neesa:Alhamdulillah,dah selamat semua dah:)

dila:hee,nges gak dia kdang2 time aku call.