Monday, November 15, 2010

TOP 5 MOST WANTED AMBITION BUDAK TADIKA!!

Dulu time kat sekolah tadika KEMAS,cikgu aku suruh kitorang tulis cita-cita..
Then lekat kat dinding..
Aku taknak kalah time tu,aku letak yang dahsyat-dahsyat..
Doktor kalau tak silap..
HahahaXD






Aku pun ada usha jugak budak lain punya cita-cita..
Kalau tak silap,nilah hasilnya..






TOP 5 MOST WANTED AMBITION BUDAK TADIKA




1.DOKTOR
Oh,yang ni aku rasa lebih 50% orang pernah mempunyai cita-cita ni..
Pengaruh masyarakat mungkin..


Sampai sekarang pun mak aku masih ungkit asal tak jadi doktor ni=.=
Tapi kalau luka kena toothpick pun aku dah jerit-jerit mintak tolong,lupakanlah..






2.CIKGU
Yang ni aku pernah tulis dalam buku rekod sekolah rendah dekat ruangan cita-cita..
Haha..


Sebab ada orang bagitau aku cuti paling panjang adalah cikgu..
Selepas penganggurla..






3.POLIS
Alamak,yang ni pun aku pernah jadikan cita-cita jugak dulu>.<


Sebabnya time tu musim main pistol kertas buatan sendiri..
So ingatkan boleh je tembak orang yang aku tak suka sesuka-suki aku bila dah besar nanti..


Bengbeng..
Tak aci!!
Ko dah mati do!!


*Siap remind kawan yang dia dah mati sebab kena tembak invisible bullet..
Oh,nostalgia giler.






4.BOMBA
Mungkin sebab aku duduk kat kampung,kecik je..
So kalau ada rumah terbakar,memang satu kampung akan menonton kehebatan bomba menyelamatkan keadaan..
So macam cool dan berwibawa je pekerjaan ni..






5.ULTRAMAN?
Yang ni serius aku tak tahu nak cakap apa..
Dulu aku siap tabik spring lagi dekat budak-budak tulis ni sebagai cita-cita dorang..
Tak payah tahu kenapa=.='






haaaha,berani dekat..fire kang..






*Mungkin ranking sekarang dah berubah..
Yang di atas tu zaman aku dulu,tahun 1995-1996..
Dan aku sure angkasawan punya ranking naik mendadak zaman ni..






Biarlah pekerjaan apa sekalipun yang orang tu buat(yang legal je ok,pusher tak kira)
Semuanya mulia do..
Trylah kalau takda orang bersihkan sistem kumbahan,takke melimpah-ruah ke ladang gandum hasil berakan kita..




Dan katakanlah:Bekerjalah kamu, maka Allah dan RasulNya serta orang-orang mukmin akan melihat pekerjaanmu itu, dan kamu akan dikembalikan kepada (Allah) Yang Mengetahui akan yang ghaib dan yang nyata, lalu diberitakanNya kepada kamu apa yang telah kamu kerjakan
SURAH AT-TAUBAH,AYAT 105





5 comments:

Haq Mohaidin said...

kau bkn ckp kat aku kau nak jadi ustazah ke dulu?

Dayang Nabelle said...

hahaha..
we,sabotaj do..
kejam>.<

Ekinn Zhareef said...

hahaha. mcm kmk dolok, mok jdk pensyarah indah. p doktor nang ada lh. hahhaa.

jujue said...

naseb baek x de penyanyi...

Dayang Nabelle said...

nyalah kin o0..
sik lengkap mun xda doktor aih..

oh,aku dah redha dari dulu pasal nyanyi2 ni ye ju..
hahahaXD