Friday, September 17, 2010

AKU REDHA...





Buat masa sekarang,aku nak post benda emo je sampai hati aku puas.MUKTAMAD!
Air mata aku dah macam air liur time tidur,tak boleh henti dari mengalir.




Bukan aku saja emo,tapi dah teremo,nak buat macam mana.




Aku pun tak tahu apa yang aku sedihkan sangat,macamla dia kena hantar berjuang kat Palestin yang nyawanya di hujung tanduk,tak pun hilang macam Arwahyarhamah Datuk Sosilawati,tak pun kena hukuman penjara seumur hidup(nauzubillah,yang berjuang kat palestin tu nanti aku fikir balik)




Hantar kat UK padahal,untuk bermain salji pada musim sejuk,dan membawa sedikit buah tangan apabila balik nanti^_^(aku dah buat list,don't worry)




Padahal,selama ni,dah sah lagi bersuluh kitorang dipisahkan oleh Laut Cina Selatan.




Mungkin aku sedih sebab makin banyak pulak laut yang menyemak di antara kitorang=(




Tapi,aku sedikit ceria bila dia buat lawak bodoh yang sumpah aku rasa nak gigit-gigit telinga aku sendiri sebab lawak sangat.Thanks for the joke,it made my day=)




Nah..




POSMEN




Seorang posmen nak hantar surat, tapi alamat tu pedalaman gila,sangatlah susah nak carik.




Setelah lama mencari,dia akhirnya jumpa jugak.




Posmen:Assalamualaikum pakcik.


Pakcik:Waalaikumsalam nak.Apa hajat datang ke mari?


Posmen:Niha,ni surat untuk pakcik.Susah ye nak carik rumah pakcik ni.


Pakcik:Laaa..Susah-susah je anak carik rumah pakcik.Lain kali pos jela.


Posmen:=.=




Moral of the day:Redha dan bertawakkallah




Berkata Musa: Hai kaumku, jika kamu beriman kepada Allah, maka bertawakkallah kepada-Nya saja, jika kamu benar-benar orang yang berserah diri.
Surah Yunus,ayat 84




















2 comments:

jujue said...

hahahaha,,lwk nie lwk nie...
aku bce time aku tgh mamai bru bgn tido..
aku bce x phm ape bnyk sgt posmen..
ps2 aku bce lg skali ble aku bgn kemudiannye..
gelak guling guling dh aku..
bodo btol aku x gheti2 phm sblum 2..

Dayang Nabelle said...

haha..
ngek tol..
xnakla bgi msg lwak ngn ko g,baze kdit aku je..
hahaha