Tuesday, August 17, 2010

PERMULAAN AKU

Bismillahirrahmanirrahim..





Aku mulakan penulisan blog aku dengan pesanan seorang teman istimewa..
TO BE A CHAMPION,U MUST THINK LIKE A CHAMPION 

Sekarang,aku tengah berfikir nak jadi part-time blogger.
Itu first reason aku kenapa aku tulis blog.




Secondly.
PENGARUH RAKAN SEBAYA..

Honestly,aku fikir hampir 9999 kali nak tuliske tak blog sebab.....byk sebab(ok,aku mengaku,malu sebab baru nak start blogging).Lupakan.

Ok,subjek ICT,aku tak lepas,cikgu suruh repeat(alamak,baru teringat aku tak pergi jumpa cikgu berkenaan hari tu.xpela,a level dah habis..fuhh..).

So,terserlahlah betapa ceteknya ilmu aku dalam bidang IT ni.
Tapi aku nak jugak ada blog.sebab aku nak!(tanda seru sebab bajet determined padahal ikut kawan-kawan ^_^)




Dan sebab yang paling utama..

Aku rasa hidup ni macam satu pencarian.
Macam2 kita cari selagi kita bernafas ni..

CARI DUIT,CARI IDENTITI DIRI,CARI IDENTITY CARD UNTUK TUNJUK DEKAT GUARD MUKA BAJET BENGIS,CARI MAKWE OR PAKWE,CARI SELIPAR JEPUN SEBELAH YANG HILANG,CARI PASAL,CARI KUTU,CARI IDEA NAK JAWAB NGAN MAK SEBAB XLEPAS A- LEVEL,CARI KERJA, DAN MACAM2 CARI

Semua cari aku list di atas aku dah buat. Serius!
Tapi tak bermakna pencarian aku dah tamat.

Maka,oleh yang demikian,aku nak meneruskan PENCARIAN dalam alam maya ni sambil BERKONGSI dengan semua.(takpe,kutukan dalam hati terhadap jawapan skema aku dibenarkan).

Pencarian aku,bukan didorong semata-mata faktor luaran,tapi jugak faktor dalaman.
Tapi tipulah cakap faktor dalaman aku tak di'triggered' faktor luaran.

Aku kena 'triggered oleh 1 video yang aku nak panggil VIDEO-BUAT-AKU-SEDAR-BETAPA-SIBUKNYA-AKU-CARI-BIODATA-RIHANNA-YANG-LANGSUNG-TAK-KENAL-AKU-SAMPAI-AKU-LUPA-CARI-BIODATA-MAHA-PENCIPTA-YANG-CIPTA-AKU.

Nah,aku dah kongsi kat facebook.tapi aku nak kongsi jugak kat sini.
Selamat menonton^_^

13 comments:

Haq Mohaidin said...

go nabila! =)

next post aku dah book kan letak kate2 hikmah baru? hee

Dayang Nabelle said...

haha..
ay,over nmpk..

masalahnye,k0 ngan aku jugak yg bacenye..
hahaha^_^

ad said...

aku baca aku baca. haha

cempaka said...

aku pun bace jugak.. hahahhaha

Dayang Nabelle said...

hahaha..
sila2 baca^_^

Muizz said...

haha..nice blog..

Syukri Sapuan said...

go blogger ky go!

hohoho.


nama link blog ko agak ayu gak la.
pencarisibunga ^^


tapi bahasa cm agak ganas gitu.




tapelah.asalkan ko bahagia.
aku support je
=)

Dayang Nabelle said...

heee..
thanks muiz^_^

er..panaske syuk..
hee..
(saja hee walaupun xphm mne yg pnasnye,xpe2^_^)

Syukri Sapuan said...

err...bukan panas la. baca balik. aku tulis - ganas.

Dayang Nabelle said...

yarabi,malunye+_+

maaf syuk..

aku buta hruf ckit..

ngee

h-a-m-ii-d-a-h27 said...

assalam~~
encem blog

Dayang Nabelle said...

wasalam..
hehe..
encem mcm kwn tuannya yg nok muji ya>.<

IeysHa said...

As-salam..nice blog..
nak tnya ni...ni Dayang Nabelle yg penah nyanyi ngan Iqwal Hafiz mase die umur 12 tahun tu ke?