Monday, October 25, 2010

CUPPYCAKES BERDARAH!!




Alhamdulillah..
Semalam aku siap mengebake and mendecorate cuppycakes untuk akak aku buat promotion kat students dia dekat Unimas..
Ni ada sikit gambar buat tatapan..














Ok,itu berita gembira..



Yang tak menggembirakan hati aku adalah..
Time basuh pinggan mangkuk dan segala peralatan membuat cuppycakes tu..
Aku terhiris jari dengan P.I.S.A.U!!



Buat pengetahuan semua..
Aku ada HAEMOPHOBIA dan TRAUMATOPHOBIA
Fear of blood dan injury..



Aku nak pengsan sangat-sangat dah di saat cemas itu..
Tapi semua orang tengah tidur sebab dah pukul 3 pagi..
So aku batalkan niat..
Sebab takda orang nak layan aku pengsan..



Aku buat-buat cool sambil menari samba carik tisu..
Luka tu dalam we,darah tak henti-henti keluar..



Aku nak post kat facebook macamni..
I accidentally cut my finger..Darah tak leh berenti we..Please somebody give me tips nak stopkan darah ni!!
Urgent!!



Tapi fikir balik,aku tunggu orang reply,entah-entah darah aku dah kering kontang semua..
Plan cancelled!



So aku pun dapat idea dari manetah,ambik ice cubes,letak kat luka tu..
Sambil meneruskan tarian dan tangisan syahdu seorang chef amatur yang cedera parah..
Ok,darah slow down flowing..



Masalahnya,bila aku remove ais,darah mengalir macam paip pulak dah!!



So,hanya ada 1 jalan penyelesaian terakhir yang aku terpaksa ambik risiko antara hidup atau mati!
Aku NEKAD!!



Aku masuk bilik,buat-buat tidur sampai.....

*

*

*

*

*


Selamat pagi dan Salam 1Malaysia semua!!^_^/




p/s:Sesiapa yang berminat nak buat tempahan cuppycakes,kek carrot,kek cheese,kekwa takda,kek kawen 10 tingkatke,kek apa-apalah,and decorated cookies jugak..




Boleh check blog di bawah ya=)






..Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu saling memakan harta sesamamu dengan jalan yang batil, kecuali dengan jalan perniagaan yang berlaku dengan suka sama suka di antara kamu..
-SURAH AN-NISA’,AYAT 29

4 comments:

dil said...

haha..sama la kita belle..tkt drh n injury..mun kt skul dolok,mun jari lukak,kmk tandah jak darah nitis,kmk mpun tunduk tutup mata,psya jurina ngeret gi basuh lukak dgn leternnya yg x hnti2..ehe..

ktk decorate suma ya ka? ehe..

Dayang Nabelle said...

hehe..
yalah,gelik alu eh..
rasa di awang2an jak..

owk,kmk mndecorate dil..
tapi tiru design dari tenet jak=)

Haq Mohaidin said...

sempat promosi tu last skali.nice ah

Dayang Nabelle said...

haha..
kate nak kumpol duet=p